Ärendehantering och returer

Registrera ärende för grindar, leveransplaneringstjänsten eller förbättringsåtgärder

Om något är fel med grindarna eller leveransplaneringstjänsten anmäler du det till Wellsec. Du kan också skicka in ett förbättringsförslag via tjänsten. Wellsec hanterar systematiskt ärendena och registrerar dem i Uppsala bygglogistikcenters logg.

Anmäl problem med grindar, leveransplaneringstjänsten eller lämna förbättringsförslag

Registrera ärende för samlastade leveranser med slingbilen

Om ditt gods är skadat vid leverans med slingbilen eller om du upplever fel och brister i leveranserna från bygglogistikcenter ska du rapportera det som ett ärende till Wiklunds Åkeri. Kom ihåg att dokumentera skadan noga med bilder. Du kan också lämna in förbättringsförslag via tjänsten.

Lämna in en avvikelseanmälan till Wiklunds Åkeri AB

Bygglogistikcenter ansvarar för godset från att det anländer till bygglogistikcentret tills det har lämnats till mottagaren på lossningsplatsen. Bygglogistikcenters ansvar för godsskador regleras enligt Alltrans 2007 allmänna bestämmelser.

Läs bestämmelserna i Alltrans 2007 (PDF, 377 KB)

Bygglogistikcenter har också tecknat en tilläggsförsäkring som höjer försäkringsbeloppet i Alltrans 2007 till 500 kronor per kilo gods.

Vid returer

Om du ska göra en leveransretur kontaktar du Uppsala bygglogistikcenter och ber dem hämta upp leveransen.

Returen hämtas upp med slingbilen

Bygglogistikcenter hämtar upp returen i samband med att slingbilen kommer förbi. Se till att alla frakthandlingar är korrekt ifyllda när leveransen hämtas. Leveransen transporteras sedan tillbaka till bygglogistikcenter. 

Dagen efter hämtar leverantören som ansvarar för leveransen upp returen på samlastningscentralen.

Wiklunds Åkeri AB

Platschef
Christian Wall

Wiklunds Åkeri AB sköter driften av bygglogistikcenters central, samlastning och leveranser med slingbilen.  
Läs mer om Wiklunds Åkeri AB och deras tjänster på www.wiklunds.se 

10 januari 2018