Tjänster
Det är obligatoriskt för byggherrar och deras entreprenörer som är anslutna till Uppsala bygglogistikcenter att använda leveransplaneringstjänsten och samlastningsleveranser som ingår i anslutningsavgiften.
Vissa tjänster ingår inte i anslutningsavgiften utan är tilläggstjänster som kostar extra.
Tjänster som ingår
Följande obligatoriska bastjänster ingår i anslutningsavgiften till bygglogistikcenter:
-
Fri användning av leveransplaneringstjänsten.
Med hjälp av den kan byggherrar och entreprenörer planera transporter och boka lossningstider och avisera gods. Tjänsten meddelar också när slingbilen kommer till lossningsplatsen och vad leveransen innehåller.
Läs om leveransplaneringstjänsten
- Fri användning av bygglogistikcenters central.
På centralen tar personal emot mindre leveranser, samlar ihop godset och kör ut det i en samlad leverans till respektive byggarbetsplats.
Läs om hur Uppsala bygglogistik tar emot och samlastar gods
Vissa kostnader kan tillkomma
Vissa tjänster ingår inte i anslutningsavgiften men är ändå obligatoriska att betala om de behöver genomföras på bygglogistikcenters central. Det gäller hantering av specialkollin och eventuell extra utrustning som krävs för att hantera det hantering av transportskadat gods som inte har orsakats av Wiklunds Åkeri. hantering av obokade transporter och felmärkt gods.
Se prislista och kostnad för de extra logistiktjänsterna
Tilläggstjänster
Vissa tjänster ingår inte i anslutningsavgiften utan är tilläggstjänster som kostar extra. Det gäller bland annat
- expressleveranser
- inbärningstjänster
- avfallshantering
- korttidslagring och långtidslagring av byggmaterial
- kranbilstjänster
- återbruk